229: Pinnar (42/365+1)

229 pinnar

24 thoughts on “229: Pinnar (42/365+1)

    • Vad roligt att du blir nyfiken….jag måste erkänna att jag inte riktigt visste exakt varför dessa pinnar sitter runt träden, men då ringde jag till kyrkogårdsförvaltaren, bilden är tagen på kyrkogården där min pappa, farmor och farfar ligger….Han berättade att pinnarna är uppsatta som skydd för träden mot maskinerna som bygger urnlund och askgravlund, både mot vibrationer och mot stötar…typ skrapa av bark och så, han sa att de är rädd om träden och att när byggena är klara ska pinnarna bort….(vad tror du han tänkte när jag försökte förklara varför jag frågade och varför jag hade tagit kort på dessa pinnar???)

      Liked by 3 people

    • Varför dessa pinnar? Jag måste erkänna att jag inte riktigt visste exakt varför pinnarna sitter runt träden, och istället för att googla så ringde jag till kyrkogårdsförvaltaren, bilden är tagen på kyrkogården där min pappa, farmor och farfar ligger….Han berättade att pinnarna är uppsatta som skydd för träden mot maskinerna som bygger urnlund och askgravlund, både mot vibrationer och mot stötar…typ skrapa av bark och så, han sa att de är rädd om träden och att när byggena är klara ska pinnarna bort….(vad tror du han tänkte när jag försökte förklara varför jag frågade och varför jag hade tagit kort på dessa pinnar???) 🙂

      Liked by 1 person

    • Tack så mycket! Bilden är tagen på kyrkogården där min pappa, farmor och farfar ligger….jag visste inte riktigt varför pinnarna hade för syfte…..Nu när frågorna kom så ringde jag kyrkogårdsförvaltaren. Han berättade att pinnarna är uppsatta som skydd för träden mot maskinerna som bygger urnlund och askgravlund, både mot vibrationer och mot stötar…typ skrapa av bark och så, han sa att de är rädd om träden och att när byggena är klara ska pinnarna bort….(vad tror du han tänkte när jag försökte förklara varför jag frågade och varför jag hade tagit kort på dessa pinnar???) 🙂

      Liked by 1 person

    • Tack så mycket! Det är gjort för att skydda träden under byggnadstiden av en urnlund och en askgravlund…..pinnarna ska bort när byggnationerna är klara! Jag visste inte detta utan ringde kyrkogårdsförvaltaren och frågade idag när det kom så många frågor….( Hur virrig tror du att han tyckte att jag var som försökte förklara om tema och tolkning och så….:) )

      Gilla

    • Mycket vacker och det är väl därför den ska skyddas för att kunna bli fin runt urnlunden och askurnlunden….Han var så tydlig över att de är rädda om träden..Jag är så nöjd över att hitta teman….:)

      Liked by 1 person

  1. Så bra att de skyddar träden mot skador. En fin bild … spännande och snygg!
    Tack för dina alltid så snälla kommentarer hos mig – uppskattas 🙂

    Gilla

Kommentera

